Minä lupaan sinulle, rakas tyttäreni, että olen tässä aina.

Olen läsnä sinulle sinun elämäsi tiellä.

Olen tuki ja turva, olen syli ja lämpö.

Olen täällä sinua varten.

Olet minun aurinkoni, tähdenlento, kaikki valon elementit.

Minä lupaan sinulle, että teen kaikkeni että sinun on hyvä olla.

Että tietäisit olevasi tärkeä. Että olet arvokkainta maailmassa, olethan sinä lapseni.

Minä suojelen sinua kaikelta, mitä ikinä keksitkin pelätä.

Minä suojelen sinua kuin karhuemon kuuluukin, enkä anna kenenkään sua satuttaa.

Taistelen puolestasi kaikki ne taistelut, mitkä joudut tässä maailmassa kohtaamaan.

Minä kannan sinut yli niistä vaikeuksista, mihin muuten kaatuisit.

En ikinä anna kenenkään pitää sinua vähempiarvoisena kuin muut, käsken heidät kohtaamaan sinut ihmisenä, arvokkaana ja kauniina, niinkuin oletkin.

Pakotan lääkärit,virkamiehet ja kanssaeläjät kohtaamaan elämän tärkeyden meissä kaikissa, sinussa erityisesti.

Kuljetan sinut läpi tämän synkän maan, ja niiden ihmisten ohi, jotka eivät rakkauttasi ansaitse.

Pyyhkäisen kädelläni ne ihmiset pois läheltäsi, jotka eivät osaa avata katsettaan ja nähdä, mitä minä näen.

En anna kenenkään satuttaa sinua, en sanoin enkä teoin.

En anna periksi minkään tahon edessä, taistelen sinun oikeuksien puolesta koko elämäni.

Olen valmis tekemään mitä vain, että sinä saisit elää oman, täydellisen elämäsi meidän kanssamme.

Sinä teet minusta paremman ihmisen, teet minusta erityisen äidin.

Sinä olet minun erityinen, minä rakastan sinua niin paljon kuin sydän vain voi rakastaa.

Rakastan sinua tänään, huomenna, ja aina.

-Karhuemo-